Ławeczka do ćwiczeń

Co pomoże w ćwiczeniach?

Sam ogólny plan treningu i karnet na siłownię to za mało, jeśli nie postaramy się pomóc swojemu organizmowi z każdej strony. Plan ćwiczeń powinien szczegółowo opisywać rodzaj ćwiczeń, ich czas i intensywność, oraz zostać dostosowany do naszych możliwości fizycznych – na przykład osoba otyła będzie potrzebowała dłuższej rozgrzewki, by dobrze rozpocząć spalanie tłuszczu.

Jak ćwiczyć efektywnie?

Ławeczka do ćwiczeńDobrymi przyrządami do rozgrzewki będą bieżnia treningowa i orbitrek treningowy. Szczególnie ten drugi angażuje do ćwiczeń wiele mięśni i nie obciąża przy tym stawów kolanowych, ma jednak swoje ograniczenia. Dobrze jest znać dokładny wpływ danych ćwiczeń na ciało, by lepiej rozumieć co i jak wpływa na nasz organizm oraz jakie zmiany w planie treningowym są niezbędne do osiągnięcia upragnionego efektu. Sam trening cardio to zwykle za mało i potrzebne mogą być również ćwiczenia siłowe. Wówczas z pomocą przychodzi ławka na siłownię, idealna do treningu ze sztangami i hantlami. Sztangi zainteresują zwłaszcza panów, którym zależy na muskulaturze. Drugim punktem, na który należy zwrócić uwagę jest odpowiednia dieta. Należy zwracać większą uwagę na to, co się je, zrezygnować z niezdrowej żywności oraz pilnować godzin i ilości posiłków. Warto poświęcić czas na przygotowanie czegoś naprawdę zdrowego, bogatego w witaminy i smacznego. Jeśli pragniemy mocno schudnąć, dobrym pomysłem będzie wizyta u dietetyka, który pomoże w opracowaniu prawidłowego jadłospisu, biorącego pod uwagę również dni poświęcane na ćwiczenia.

Istotne znaczenie ma również ilość wypijanych płynów. Przeciętnie człowiek powinien wypijać około półtora lub dwa litry wody mineralnej dziennie, ale przy intensywnym wysiłku zapotrzebowanie na wodę może wzrosnąć. Należy unikać słodzonych, gazowanych napojów, ponieważ są wyjątkowo kaloryczne i niezdrowe, a do tego wzmagają pragnienie.