Dobroczynny wpływ sauny suchej na organizm człowieka

 

Na co dzień człowiek boryka się z różnymi trudnościami i czynnikami, które negatywnie wpływają na jego zdrowie. Chodzi tu nie tylko o stres, ale też zanieczyszczone powietrze i żywność. To odbija się na ludzkim organizmie. Na szczęście toksyny i przemęczenie można wyeliminować.

Zasady korzystania z gorącej sauny suchej

sauny fińskie ogrodoweAby to zrobić, warto korzystać z takich rozwiązań jak np. sauna fińska. Większość osób kojarzy sauny z parą wodną. Są jednak takie sauny, w których wnętrzach jest sucho. Te nazywane są saunami suchymi, szwedzkimi czy też fińskimi. Korzystanie z sauny fińskiej jest zabiegiem SPA. Dlatego takie sauny bardzo często znajdują się w salonach SPA, ale można też wybudować własną saunę, z której będzie można korzystać o dowolnej porze roku. W środku sauny fińskiej powietrze rozgrzewane jest do temperatury 95 stopni Celsjusza. Wilgotność w takiej saunie jest bardzo niska i wynosi tylko 10%. Tego typu sauny fińskie ogrodowe mogą uzyskiwać tak wysokie temperatury, ponieważ są rozgrzewane gorącymi kamieniami. Wchodząc do sauny, trzeba się odpowiednio przygotować. Przede wszystkim należy wziąć ze sobą ręcznik, klapki i strój kąpielowy. Najlepiej jednak korzystać z sauny nago, by każda część ciała była nagrzewana równomiernie. Nie należy wchodzić do sauny fińskiej po jedzeniu, ani też po spożyciu alkoholu. Przed skorzystaniem z sauny warto wziąć prysznic i dokładnie wysuszyć ciało i włosy.

Korzystanie z sauny fińskiej to cały schemat, którego należy przestrzegać. Do sauny wchodzi się na 8 do 15 minut. Następnie trzeba z niej wyjść i wziąć zimny prysznic. Znowu trzeba się osuszyć i wrócić do sauny na kolejne 8 – 15 minut. Dopiero po trzecim wyjściu z sauny należy natrzeć ciało olejkiem i wypić przynajmniej litr wody albo soku. Jest to zabieg bardziej gorący niż w przypadku sauny parowej.