filmy reklamowe

Nowe metody marketingu – filmy reklamowe

Marketing to branża, która stale ulega zmianom. Jest to jedna z najczęściej zmieniających się dziedzin przedsiębiorczości i każda z osób, która zawodowo się nim zajmuje i chce być w tym skuteczna musi być przygotowana na ciągłe zmiany i wykazywać się ogromną dozą elastyczności.

Filmy reklamowe to haczyk na klientów

filmy reklamoweWszystkie dziedziny marketingu zmieniają się tak szybko, iż w rzeczywiści ciężko jest powiedzieć która z metod jest aktualnie najpopularniejsza. Bez wątpienia jednak niekwestionowanych liderem wśród działań marketingowych jest video marketing. Nie jest to oczywiście nic nowego, telewizyjne filmy promocyjne i radiowe spoty reklamowe istnieją chyba od momentu kiedy tylko powstała telewizja i radio i zaczęto dostrzegać ogromna siłę jaka płynie z marketingu. Nowe są jednak metody tworzenia video marketingu, tego jak wygląda on obecnie, jakie są metody jego tworzenia oraz na jakie emocje oddziałuje. Nikogo nie trzeba przekonywać, iż filmy reklamowe na przestrzeni lat bardzo się zmieniły – dawniej wystarczyło stworzyć trzydziestosekundowy spot i wyeksponować w nim markę reklamowanego przedsiębiorstwa i promowany produkt. Dziś tak łatwo już nie jest – nad nową kampanią reklamową pracuje sztab ludzi, i wymyślana jest ona z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Ponadto nie wymyśla się jedynie jednego filmu reklamowego a cały wręcz serial – kilka powiązanych ze sobą filmów promocyjnych, które mają być kojarzone z uwielbianymi przez Polaków serialami. Kolejnym chętnie wykorzystywanym trendem w tworzeniu reklam jest także nadawanie im oryginalności – to znaczy maja być one niepowtarzalne. W tym przypadku można zastosować dwie metody.

Pierwsza to stworzenie reklamy irytującej – zapewne każdy z nas zna reklamy, których treść, podkład muzyczny czy główny bohater niezwykle nas irytuje – jest to zabieg zamierzony, gdyż w ten sposób łatwiej zapamiętać reklamę. Drugi sposób to stworzenie filmu promocyjnego o wydźwięku kabaretowym a jej cel jest taki sam – zapadnięcie w pamięć odbiorcy.